April 27, 2024

Schimbare nume/prenume titular

Conform art. 19 alin. 1 din O.U.G. 97/2005: în termen de 15 zile de la modificarea numelui, prenumelui titularului, data sau locul naşterii, ca urmare a căsătoriei, divorţului sau pe cale administrativă, persoana fizică în cauză ori reprezentantul său legal are obligaţia să solicite serviciului de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi căţrti de identitate.

Documente necesare:

– cererea pentru eliberarea actului de identitate; 

Documentele sunt în format PDF și necesită instalarea aplicației Adobe Acrobat Reader pentru vizualizare, editare și tipărire.

Cerere pentru eliberarea actului de identitate

 – actul de identitate cu numele anterior;
 – certificat de naştere;*
 – certificat de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite;
 – certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ definitivă/irevocabilă, după caz; dacă cetăţeanul nu poate prezenta certificatul/hotărârea judecătorească de divorţ, dovada statutului civil şi, după caz, a numelui se poate face cu certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiuni pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate; în cazul modificărilor intervenite în străinătate cu privire la datele de stare civilă, solicitantul actului de identitate prezintă certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunile aplicate care să dovedească statutul civil şi numele pe care solicitantul le are la data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate;
 – decizia de schimbare a numelui, prenumelui (după caz);
 – documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu;
 – documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate (7 lei pentru cartea de identitate şi 1 leu pentru cartea de identitate provizorie).
* copia se va face de către funcționarul instituției.


Notă:
 – fotografia pentru cartea de identitate se realizează în cadrul compartimentului evidenţa persoanelor, prin preluarea unei imagini video, şi este inclusă în preţ.
 – în cazul în care solicitantul nu este titularul dreptului de proprietate asupra locuinţei se solicită declaraţie din partea proprietarului prin care acesta este de acord ca solicitantul să locuiască în continuare la adresa din vechiul act de identitate;
 – în situaţia în care găzduitorul ori reprezentantul legal/persoana împuternicită nu se poate prezenta la momentul depunerii cererii, împreună cu solicitantul, declaraţia de primire în spaţiu poate fi dată cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate la notarul public din ţară ori în faţa poliţistului din structurile teritoriale ale Poliţiei Române şi, cu cel mult 6 luni înainte de această dată, la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autorităţile străine competente. În acest ultim caz, declaraţia de primire în spaţiu va fi prezentată tradusă şi legalizată potrivit normelor legale în vigoare;
 – contravaloarea actului de identitate se achită la S.P.C.E.P. competent pentru emiterea actului de identitate.